Archive

Browsing

Kiedy zaszłam w ciążę w grudniu 2014 roku pracowałam, zdrowo się odżywiałam, ćwiczyłam. Ogólnie starałam się dbać o siebie. Początki były w porządku. W pierwszej ciąży przytyłam 22 kg. Z 58 kg wskoczyłam na 80 kg. Oczywiście to już waga ostateczna po urodzeniu córki.

Podejmowałam próby zrzucenia dodatkowych kilogramów. Kilka dni było fajnie, ale właśnie trwało to tylko kilka dni. Tak zwany słomiany zapał  Później druga ciąża bo chcieliśmy aby różnica wieku między dziećmi była mała. Różnica między córką, a synem to 20 miesięcy.

W drugiej ciąży przytyłam tylko 9 kg. Najlepsze było to, że wpierw przytyłam 12 kg, a później 3 kg gdzieś się w połowie ciąży rozmyły 😀 w jaki sposób to tego do tej pory nie wiem. Na dzień dzisiejszy czyli 30.12.2017 r ważne 92 kg przy wzroście 167 cm. Dużo za dużo.

W rodzinie ogólnie nie ma tendencji do otyłości i nie ma osób otyłych, ale kobiety w mojej rodzinie mają tendencję do tycia.  Dodatkowo w ciąży w pierwszej jak i w drugiej nie pilnowałam diety. Słodycze, fast-foody, napoje słodkie, gazowane to wszystko sprawiło, że waga rosła.

27 grudnia 2017 roku wzięłam się w garść i postanowiłam zawalczyć o siebie. O swoje ciało i duszę. O swoje zdrowie przede wszystkim. Jem zdrowo, słodkie napoje zamieniłam na wodę, słodycze ograniczam, a tak naprawdę przerzuce się na domowe fit słodkości tylko muszę poszukać fajnych, prostych przepisów. A może Ty jakieś znasz się że mną podzielisz w komentarzu? 😉 Dania zdrowe, proste i szybkie. No i kolejna ważna rzecz oprócz zdrowego odżywiania to aktywność fizyczna.

Dziś mam przerwę. Po już 3 dniach mam przerwę, a to w sumie dlatego, że po mieście zrobiłam pieszo niezły maraton. Żałuję tylko, że nie włączyłam Endomondo do zmierzenia przebytych kilometrów. Jednak moja opaska pokazuje mi, że mam zrobionych od rana 10 845 kroków. To mój nowy rekord bo do tej pory w dniu kiedy wychodziłam na spacer z dziećmi przez cały dzień miałam ponad 8 tyś. kroków. Wracając jednak do aktywności fizycznej. 

Znalazłam w ciągu dnia moment kiedy mogę poświęcić minimum 30 minut na ćwiczenia. Ogólnie staram się narazie ćwiczyć około 45 minut. Syn bawi się obok na dywanie, a córka pomaga mi ćwiczyć 😉 Powiem Wam chce mi się. Na prawdę mi się chce ćwiczyć po mimo dwójki małych, wymagających dzieci. Już po tych 3 dniach zaczynam widzieć różnicę szczególnie w nastawieniu. Ćwicząc nie tylko używają mi centymetry, ale ćwicząc poprawia mi się również stan psychiczny i mentalny. Pozbywam się wówczas również złych emocji, które gromadzą się we mnie w ciągu dnia, a na ich miejsce produkują się nowe lepsze. 

Pozostaje mi jeszcze zrobić tabelkę z pomiarami i rozpisanie głównego celu ma cele mniejsze , bardziej osiągalne i motywujące. Jeśli chodzi o wagę to chcę z 92 kg zjechać na 60 kg. Czyli do pozbycia mam 32 kg. Jednak moim marzeniem jest wrócić do 58 kg bo wtedy moje BMI będzie takie jakie powinno być. Oczywiście kilogramy nie są moim głównym wyznacznikiem sprawdzania postępów w odchudzaniu (wrr nie lubię tego słowa) , gdyż waga będzie czasem stawać w miejscu, a centymetry będę spadać w dół. Dlatego też moim głównym wyznacznikiem będą ubywające centymetry. 

Nie czekam na cud. Nie czekam na Nowy Rok. Zaczęłam tu i teraz walkę o lepszą siebie. Dla siebie, dla swojego zdrowia, dla swojego lepszego samopoczucia, dla lepszej kondycji podczas zabaw z dziećmi, które potrzebują mamy silnej i zdrowej i dla Niego aby po mimo tego, że kocha mnie taką jaką jestem i taka też jestem dla niego piękna, kochał jeszcze bardziej (choć nie wiem czy da się mocniej 😉) i żeby szalał jeszcze bardziej. Jednak w całej tej podróży po lepszą siebie to ja jestem tu najważniejsze. Bo robię to dla siebie. 

 


Spodobał Ci się mój wpis? Będzie mi miło jeśli dasz mi o tym znać.l

Każdy sygnał od Ciebie i innych czytelników jest dla mnie bardzo ważny i sprawia, że chcę być coraz lepsza. Aby docenić moją pracę, możesz:

Czy aby na pewno prawidłowo pielęgnujesz skórę swojej twarzy? Czy dajesz jej to czego ona potrzebuje? Czy znasz potrzeby swojej cery?

 

Ile razy zdarza Ci się wieczorem iść spać w makijażu bo późno wróciłaś z imprezy lub miałaś ciężki dzień i nie masz siły doczłapać się do łazienki tylko zasypiasz na kanapie? Albo ile razy po prostu umyłaś twarz wodą z mydłem i poszłaś spać?

Szczerze mi zdarzyło się kilka razy iść spać z makijażem bo byłam tak padnięta po imprezie lub zmęczona po całym dniu, że zasypiała bez ogarnięcia się. Również zdarzyło mi się umyć twarz samą wodą z mydłem i czasem nie kremować albo byle jak nałożyć krem.

Teraz nawet gdy jestem bardzo zmęczona staram się zachowywać odpowiedni sposób pielęgnacji skóry mojej twarzy. A też najważniejsze staram się podążać za jej potrzebami aby moja cera była ładna, promienna i bez lub z minimalnym oznakami zmęczenia.

Ważne jest wyrobienie sobie nawyku czy też po prostu wieczornego i porannego rytuału oczyszczania twarzy. A dlaczego też porannego? Po nocy skóra twarzy też jest zanieczyszczona od pościeli, potu, kurzu. 

pinterest.com

6 etapów pielęgnacji twarzy:

1. Demakijaż – demakijaż jest pierwszym ważnym elementem oczyszczenia twarzy. Odpowiednim kosmetykiem, którym nasączamy waciki zmywam makijaż, kurz, i inne zanieczyszczenia, które w ciągu dnia przyczepiły się do naszej skóry. Oczywiście nie trzemy tylko delikatnie przecieramy usuwając wszelkie zanieczyszczenia.

2. Oczyszczanie – żelem lub pianką myjącą zmywam resztę zanieczyszczeń z twarzy. Na ten etap warto poświęcić troszkę więcej czasu i podczas mycia warto wykonywać delikatny masaż twarzy , który na celu ma pobudzić krążenie, ale również zrelaksować twarz po całym dniu lub pobudzić nas rano po nocy.

3. Peeling – usuwanie martwego naskórka jest również ważne i robimy to minimum raz w tygodniu. Oczywiście tu również robimy to delikatnie aby nie podraznic skóry twarzy. Przy tym etapie również warto dodatkowo wykonać delikatny masaż twarzy.

4. Odżywianie – maseczki dobrze jest nakładać po złuszczeniu skóry czyli po peelingu, ale oczywiście nie jest to konieczność.  Najwazniejsze to dobre oczyszczenie skóry przed położeniem maseczki. Maseczki dobieramy odpowiednio do potrzeb naszej skóry i postępujemy zgodnie z instrukcją podana na maseczce.  Maseczki warto stosować bo dostarczają bardzo dużo cennych składników naszej skórze twarzy. Jak dla mnie minimum 2 razy w tygodniu.

5. Tonizowanie – tonizowanie cery ma przywrócić odpowiednie ph skóry twarzy. Tonik należy zawsze stosować po kontakcie skóry z wodą właśnie w celu przywrócenia właściwego ph skóry. Tonik najlepiej nanosić palcami i delikatnie wklepywać. Dlaczego nie polecam używania kącików? A dlatego, że wacik wchłonie większość produktu przez co obniży po prostu jego skuteczność.

6. Nawilżanie – w tym miejscu możemy ten punkt podzielić na 3 podpunkty: krem do twarzy, serum, krem pod oczy. 1. Serum jest bardziej skoncentrowany od kremu i dostarcza więcej witamin i minerałów. Czasem są takie, które można stosować pod krem. Również serum dobieramy odpowiednie do naszej skóry. 2. Krem do twarzy – tu od razu zaznaczam, że naprawdę warto wcześniej dobrze poznać swoją cerę aby dobrze dobrać krem do naszej cery. Ważne jest aby w właściwościach kremu znajdowało się nawilżanie. Dobrze nawilozona skóra to promienna skóra. 3. Krem pod oczy – skóra w około oczu jest bardzo delikatna. Krem pod oczy delikatnie wklepujemy poduszkami palcu. Krem dobieramy odpowiedni do potrzeb naszej cery. 

Taka pełna pielęgnacja wykonana prawidłowo już po kilku razach sprawi, że stan skóry twarzy zacznie znacząco się poprawiać. A dodatkowo dobrze dobrane kosmetyki, które sprostają potrzebom naszej cery sprawią, że buzia będzie pełna blasku, zdrowa, piękna.

pinterest.com

Punkty 1, 2, 5 i 6 wykonuje codziennie wieczorem. 3 i 4 wykonuje dwa razy w tygodniu. Rano za to wykonuje 2, 5 i 6. Dodatkowo w końcu dobrala odpowiednie kosmetyki do pielęgnacji i widzę znaczną poprawę stanu mojej skóry twarzy.

A Ty w jaki sposób dbasz o swoją cerę? Dbasz o swoją cerę w taki sposób jak opisałam wyżej? Czekam na Wasze komentarze 😉

 


Spodobał Ci się mój wpis? Będzie mi miło jeśli dasz mi o tym znać.l

Każdy sygnał od Ciebie i innych czytelników jest dla mnie bardzo ważny i sprawia, że chcę być coraz lepsza. Aby docenić moją pracę, możesz:

Nie było mnie długo. Za długo. Ostatnie miesiące były ciężkie. Mało snu, w ciągu dnia zabiegana , trochę spraw do wyjaśnienia. Dwójka małych dzieci, które wymagają uwagi, zabawy, opieki, rodziców po prostu.

pinterest.com

Teraz czas porządków świątecznych, które całe szczęście już kończę. Dziś nasze mieszkanie będzie gotowe na święta i ostatni tydzień przed świętami będę leżeć z dziećmi na dywanie i się bawić. I do Was w końcu wrócę. Tak na stałe już.

Od kilku dni dzieci śpią już w jednym pokoju i tfu tfu , ale narazie synowi tam dobrze. Tak jak spał z nami w jednym pokoju to budził się co 2h lub co 3h, a teraz obudzi się raz na jedzenie lub dwa bo się krzywo ułoży. Po 20 dzieciaki już śpią i nie muszę już chodzić na palcach w naszym pokoju. Oczywiście nie przeszkadzało mi to, że spał u nas, ale teraz odzyskaliśmy prywatność. 😉

Możemy wspólnie wieczorem oglądać filmy, pogadać i inne takie 😜 Mogę normalnie czytać i pisać do Was. Mogę normalnie wieczorem poćwiczyć gdy one już śpią, mogę normalnie zająć się sobą.

Zaraz Święta i Nowy Rok. A ja w końcu z pełną parą mogę realizować moje pomysły na publikację na bloga i Social media. Ruszam pełną parą, codziennie lub co drugi dzień. Chce dać się Wam poznać i chce poznać Was.

pinterest.com

Będzie ciekawie, będzie kolorowo, będzie zdrowo, bedzie kobieco, będzie po mojemu. Czy inaczej niż wszędzie? Będę do tego dążyć. Sprawie, że będziesz się czuła jak z przyjaciółką , jakbyśmy znały się od lat. Sprawie, że będzie Ci tu dobrze. Pośmiejemy się, powygłupiamy, pogadamy na poważne tematy, czasem pewnie coś Ci się nie spodoba, a czasem coś zachwyci.

Będzie sztos. Będą fajerwerki. Będzie śmiech. Będzie krew, pot i łzy, by później było zajebiście.

Pamiętaj tylko to mój ogródek i moje zasady. Tu obowiązuje szacunek, kultura w wyrażaniu swojego zdania, jak coś Cię drażni to pomiń. Za nim napiszesz krytykę zastanów się czy słowa użyte kogoś nie urażą, przeczytaj swoją uwagę jako odbiorca i zredaguj tak abyś zachowała szacunek i kulturę do drugiego człowieka. Pamiętaj jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie. A i jeszcze jedno pamiętaj, słowo pisane drugą osobą odbiera tak jak ona chce. Ty możesz mieć dobre intencje, a odbiorca może odebrać to inaczej.

Wierzę, że razem stworzymy tu miejsce wspaniałe dla Nas Kobiet. Zaprzyjaźnimy się i stworzymy silną grupę Kobiet kochających siebie, szanujących siebie, pewnych siebie, niezależnych Kobiet.

Do usłyszenia.

J. ❤